MJUKYOGA

Mjukyoga passar både nybörjare och mer erfarna utövare som vill yoga i ett lugnt tempo. Den är särskilt anpassad för dig som på grund av exempelvis smärta, stress eller olika sjukdomstillstånd behöver ta det lite lugnare. Du får yoga helt efter dina egna förutsättningar i en kravlös atmosfär, och öva förmågan att komma ner i varv och vara mer i nuet för att minska på stress och spänningar.

Mjukyoga kan vara ett bra alternativ till vår grundkurs om du känner att de mer ansträngande övningarna som vi vanligtvis gör på grundkursen, som t.ex. solhälsningen, inte passar dig.

Under kursen får du utöva asanas (fysiska övningar), ff.a. liggande och sittande, där stor valfrihet ges till antalet repetitioner och vilken position som föredras. Lektionerna innehåller även pranayama (andningsövningar), yoga nidra (djupavslappning) och meditation.

Kursen går att följa på plats i lokalen (inklusive tillgång till inspelade lektioner), via inspelade lektioner enbart, eller live via zoom (inspelningar ingår).

Såhär säger några tidigare deltagare:
”Kursen har varit mycket bra. Min stress har minskat och jag känner mer lugn."
"Jag har lärt mig att andas och slappna av; har kommit i kontakt med min kropp och fått spänningar att släppa i kroppen."
"Lugnande och trösterik atmosfär."

”Kursen passar mig bra; jag kan vara med även när jag har låg energi och ganska mycket värk. Cecilia som lärare har en lugn, fin och accepterande attityd.”

PROVA-PÅ:

Torsdag 11 jan kl 17.00-18.30

Du är varmt välkommen till denna prova på-klass, oavsett om du är ny eller har yogat hos oss tidigare. Avgift 100:-. Anmälan via anmälningsformuläret.

Om du vill komma någon annan gång och prova mjukyoga så har vi drop-in i mån av plats för 200:-. Kontakta Cecilia innan klass för att försäkra dig om att det finns plats. Du kan även prova på mjukyoga online utan kostnad, valfri dag och tid under terminen, om du inte tidigare gått kursen. Kontakta Cecilia för länk.

Torsdagar

25 jan-25 apr (uppehåll 28 mar & 4 apr)
Kl. 17.00-18.30
12 tillfällen//1 940:-

Möjlighet till delbetalning av kursavgiften finns. Kontakta Cecilia vid intresse.

Cecilia Gustafsson
E-post: cecilia.umeayogaskola@gmail.com
Tel: 070-4010051

Cecilia har egna erfarenheter av bl.a. ME, utmattning och smärta, samt fördjupade studier i yoga för personer med ME/CFS, utmattning och postcovid, vilket ligger till grund för utformningen av lektionerna.

Järnvägsallén 20, 903 28 Umeå | 070-628 26 55