TRIPURA, MALLORCA 15-22 SEPTEMBER 2017

I september åker vi åter igen till Llubi, Mallorca för en veckolång yogaresa till Tripura  Yoga Association.
På Tripura får du leva den yogiska livsstilen, där den huvudsakliga inriktningen är Yoga Ecology. Vi bor familjärt i en 250 år gammal villa, naturskönt belägen uppe i bergen. Llubi är en av de lugnare och stillsammare delarna av Mallorca. Vi kommer att ha tillgång till bil och göra utflykter under veckan. I området finns skogs- och bergspromenader och historiskt intressanta kloster. Stranden och havet ligger endast ca 25 minuter bort med bil. Tripura har sin egen trädgård och odlar mycket av det vi äter själva.

DAGSPROGRAM

Med reservation för vissa ändringar på grund av lokala omständigheter

7.00-9.00 mantra, asana, pranayama och meditation
9.30 frukost
10.00-17.00 ledig tid  – här finns möjlighet för dig att sola, bada, åka på utflykter, gå promenader i bergen eller i Llubi. Vi äter gemensam lunch på Tripura fyra dagar. Tre dagar åker vi på utflykt och då ordnar vi lunch själva.
17.00-18.30 asana, yoga nidra och meditation
19.00 middag
* 20.00-21.00 kirtan, havan eller föredrag (vissa kvällar ledigt)

Det finns möjlighet att utöva karma yoga om du vill och vi hjälps åt att förbereda och servera måltiderna

PILGRIMSVANDRING TILL KLOSTRET I LLUC

En av dagarna gör vi en pilgrimsvandring till klostret i Lluc. Vandringen startar tidigt på morgonen i gryningen och vi kommer att mötas av soluppgången uppe i bergen. Klostret grundades på 1200-talet och är ett besöksmål för många pilgrimer som kommer för att se La Moreneta, den svarta madonnan. Det är tradition att innan vandringen formulera en sankalpa, beslut, för att möjliggöra en positiv livsförändring.

BOENDE OCH PRIS

Alla rum är flerbäddsrum med toalett i anslutning till rummet. Maten som serveras är lokalproducerad, enkel vegetarisk mat. Priset för kursen är 9 200:-.

I KURSPRISET INGÅR

Daglig yoga och meditationsundervisning
Vissa kvällar kirtan (mantrameditation), havan (eldceremoni) och föreläsningar
Tre måltider/dag under fyra dagar och två måltider/dag under de tre dagar vi gör utflykter
Resan i bil till de olika utflyktsmålen
Del i flerbäddsrum
Transfer från flygplatsen ca kl 20.00 14 september och till flygplatsen kl 8.00 22 september
Anmälningsavgift 2500:- betalas in till pg 10 27 72-1, Umeå Yogaskola efter bekräftad anmälan från oss. Anmälningsavgiften reserverar din plats till retreaten och återbetalas ej. Återbetalning sker endast vid inställd resa. Resterande kursavgift, 6 700:-, betalas in enligt kallelsen.

FLYG OCH TRANSFER

Du bokar själv din flygresa. Retreaten startar kl. 9.00 fredag 15 september och avslutas efter tidig frukost fredag 22 september.
Vi gruppledare kommer att anlända med flyg kl.18.10 och kl.19.30 14 september i Palma.
Transfer till Tripura från flygplatsen ingår i kurspriset om du åker med vår bil den 14 september och resan tar ca 40 minuter. Om du anländer vid annan tidpunkt ordnar du själv transfer (ingår ej i kurspriset). Taxi kostar ca 50 Euro. Om du väljer att åka buss eller tåg kostar det ca 8 Euro och tar ungefär 1½ timme.
Billiga flygbiljetter: Sök via t ex Momondo. Norwegian har bra resor till Mallorca och reser även från Umeå.

LÄRARE

Susanne Sadhana Mala Edenor, yoga- och meditationslärare, startade och driver Umeå Yogaskola sedan år 2001.

Mattias Gopala Hagman, yoga- och meditationslärare, beteendevetare och ayurvedisk hälsorådgivare, startade Gävle Yogaskola 2001.

Susanne och Mattias är affilierade till Satyananda Yoga Sverige och håller sedan år 2001 regelbundet kurser och föredrag till allmänheten, företag och organisationer. Sedan 2006 leder Susanne och Mattias den nationella yogalärarutbildningen inom Satyananda Yoga Sverige.

För mer information kontakta:
Mattias Gopala Hagman
epost tel 0725-735 108
Susanne Sadhana Mala Edenor
epost tel 070-628 26 55

ANMÄLNINGSFORMULÄR

• OBS! Kursavgiften återbetalas normalt ej efter kursens början. Skulle du få förhinder att delta ber vi dig att avboka din plats via mail eller telefon.

Skolgatan 95, 903 31 Umeå  |  www.umeayogaskola.se
Telefon: 070-628 26 55  |  E-post: info@umeayogaskola.se