3 MAJ: AFTERWORK YOGA & LYMFSYSTEMET

Lymfsystemet kan liknas vid ett dräneringssystem där kroppen gör sig av med överflödig vätska, avfall, cellrester och olika slaggprodukter från vävnaderna. Lymfsystemet är en viktig del av kroppens immunsystem och hjälper till att bekämpa infektioner och ta bort toxiner från kroppen. Lymfcirkulationen har ingen egen pump utan drivs av våra muskler när vi rör på oss. För hård träning, såväl som stillasittande, dålig kosthållning och stress kan ge ett försvagat och trögt lymfsystem. Symptom på detta kan vara ex. svullnad i kroppen, oförklarlig värk, viktproblem, yrsel, huvudvärk och återkommande infektioner/förkylningar.

Denna afterwork består av en välgörande mix av milda yogarörelser, andningsövningar och egenvårdstekniker som tillsammans skapar ett skönt flöde, stimulerar lymfsystemet och ger avslappning för kropp och själ.

Fredag 3 maj
Kl 16.30-18.30