LOGO NY Umeå Yogaskola MOBIL

YOGA • MEDITATION • AVSLAPPNING

Yogaskolan i Umeå etablerades år 2001 och erbjuder kurser i yoga, meditation och avslappning. 
Vi har kurser i bl. a. Gravidyoga, Senioryoga, Stresshantering, Yogaretreater och Temakurser.

AKTUELLT:

Schema

14 APR-10 JUNI


Kurser och drop-in 14 apr-10 juni »
Pris:
150:-/tillfälle (betalas via swish, kontant eller plusgiro)

SCHEMA 14 apr-10 juni (se även schema längre ned)
Dropin: Måndagar kl 17.15-18.45 Yoga BAS - lämpligt både för nybörjare och vana utövare
Dropin: Måndagar kl 19-20.45 Fortsättning

Kurs, minst 5 anmälda: Tisdagar kl 7.30-9.00 Mjukyoga - lämpligt både för nybörjare och vana utövare

Dropin: Onsdagar kl 17-18.45 Fortsättning
Dropin: Onsdagar kl 19-20.30 Yoga BAS - lämpligt både för nybörjare och vana utövare

Kurs: Söndagar kl 15-16.45 Gravidyoga

Max antal i dessa grupper är 15 deltagare om inte Folkhälsomyndigheten kommer med andra krav. Vanligtvis ryms 30 deltagare i yogarummet. 
På grund av ändrade ekonomiska förutsättningar genom coronaviruset kan du tyvärr inte använda dina tillfällen tillgodo vid dropin utan har dessa tillgodo höstterminen ut istället (undantag kan dock göras om du just betalat för en hel kurs).

_____

Prova på Yoga »
Du är varmt välkommen till Umeå Yogaskola, Skolgatan 95, för att prova på Satyananda Yoga - traditionell klassisk yoga. Hör gärna av dig innan och du betalar 150:- för ett drop-in tillfälle, kontant eller till pg 10 27 72-1 Umeå Yogaskola. 

_____

Retreat på kursgården 2-5 juli » Pratyahara - tyst retreat i samarbete med Gävle Yogaskola

_____

Retreat på kursgården 20-23 aug » The Yoga of Sound - i samarbete med Gävle Yogaskola

_____

Retreat på kursgården 27-30 aug » Tantrisk meditation - tyst retreat i samarbete med Gävle Yogaskola

CORONAVIRUSET 
Umeå Yogaskola håller än så länge öppet för kurser och följer folkhälsomyndighetens rekommendationer och riktlinjer. Vi undviker att röra vid varandra, det är små grupper och yogalokalen har gott om utrymme mellan mattorna. 

Om du upplever något av dessa:

  • Sjukdomskänsla
  • Hosta
  • Feber
  • Snuva
  • Halsont

Skydda dig själv och andra och stanna hemma om du har något av dessa symtom. 
Välkommen tillbaka när du har tillfrisknat!

Allmänt förebyggande åtgärder mot smitta:

  • En allmänt förebyggande åtgärd mot luftvägsinfektioner är att undvika att röra vid ansiktet eller ögon samt att undvika nära kontakt med sjuka människor.
  • Tvätta händerna ofta med tvål och varmt vatten, före måltid, mathantering och efter ett toalettbesök. Handsprit kan vara ett alternativ när du inte har möjlighet till handtvätt.
  • Genom att hosta och nysa i armvecket eller i en pappersnäsduk hindrar du smitta från att spridas i din omgivning eller från att förorena dina händer.
  • Stanna hemma när du är sjuk för att undvika att smitta människor på bussen, ditt arbete eller där du är nära andra.

"Any effort in the direction of yoga never goes in vain; even a little yogic practice will bear fruit... Even a little practice for a short period will give more strength, more peace, more joy and
more knowledge."

– SWAMI SATYANANDA SARASWATI
 

”Sow a thought, reap an action. Sow an action, and reap a habit,
Sow a habit, and reap a character. Sow a character, and reap a destiny."

– SWAMI SIVANANANDA

Om yoga:

Skolgatan 95, 903 31 Umeå  |  www.umeayogaskola.se
Telefon: 070-628 26 55  |  E-post: info@umeayogaskola.se
Plusgiro: 10 27 72-1