LOGO NY Umeå Yogaskola MOBIL

WORKSHOPS, AFTERWORK-YOGA & ANDRA EVENEMANG

12 apr: Afterwork gongavslappning »
3 maj: Afterwork Yoga och lymfsystemet »

17 maj: Kirtan - mantrameditation »
Retreat Hälsingland 9-12 maj 2024: Tema: Ayurvedisk yoga »
Retreat Hälsingland 22-25 aug 2024: Tyst retreat »

UPPLÄGG

Vi börjar alltid med asana - kroppspositioner som sedan följs av pranayama - andningstekniker. Vi tillämpar en liggande djupavslappningsteknik - yoga nidra och avslutar med sittande meditation. Med dessa fyra moment som hör till yoga har du tränat och berört hela dig.

Yogaövningar som utförs med uppmärksamhet och medvetenhet har en avslappnande påverkan på alla plan - fysiskt, mentalt och emotionellt. Vidare leder övningar till frigörande av stress, avlägsnande av stelhet och spännningar i kropp och sinne, och ytterst till insikt om vår sanna natur.

Att tänka på:

Ha mjuka och bekväma kläder på dig under yogautövandet.
Vänligen stäng av mobilen innan du kommer in i kurslokalen.
Undvik att dricka vatten under lektionen - det går dock bra att dricka före och efter.
Det bör gå 3 timmar från det att du äter en större måltid till lektionen. Något lättare ex. frukt går bra att äta timmen innan.

Ovanstående är till för att du ska få ut så mycket som möjligt av ditt yogautövande.

I yogarummet praktiserar vi "Mouna" - medveten tystnad. Undvik samtal som inte är direkt relaterat till undervisningen. Även utanför yogarummet bör högljudda samtal undvikas.

Om yoga:

www.umeayogaskola.se »| info@umeayogaskola.se