GRAVIDYOGA

Gravidyogan kräver inga förkunskaper och du kan börja när som helst under graviditeten efter 15:e graviditetsveckan. Du får utöva mjuka, välgörande förlossningsföreberedande övningar som också ger möjlighet till ökat välmående under graviditeten.

Gravidyoga gör dig lugn, centrerad och ökar medvetenheten om dig själv och ditt barn. Under kursen lär du dig yogarörelser som både stärker och smidiggör hela kroppen, profylaxandning och avslappning.

Ett kurstillfälle ägnas åt förlossningsförberedelse tillsammans med Ida Sambuddhi Norén, som är barnmorska och yogalärare.

”Kursen känns professionell och strukturerad. Yogaläraren är kompetent, pedagogisk och förklarar övningarna så man får en djupare förståelse kring syftet med övningarna och hur de kan hjälpa kroppen på olika sätt under graviditeten och inför förlossningen.”
”Härliga övningar med olika alternativ så att man kan delta även vid foglossning och andra besvär. Allt har varit fantastiskt!”
”Superhärlig yoga, känns som lagom med fysiska rörelser och yoga nidran i slutet är mycket värdefull avslappning!”
” Jättebra kurs! Superbra att fokusera så mycket på själva förlossningen. Känner mig mycket bättre förberedd.”

DATUM, TID & PRIS:

Söndagar

Period 1: 7 jan-11 feb
Period 2: 18 feb-24 mars
Kl. 15.00-16.30
6 tillfällen/1 100:-

LÄRARE:

Cecilia Gustafsson
E-post: cecilia.umeayogaskola@gmail.com
Tel: 070-4010051

Cecilia har fortbildat sig inom gravidyoga för Susanne Sadhana Mala Edenor som har hållit i yoga för gravida sedan år 2001 vid Umeå Yogaskola. Cecilia har sedan hösten 2022 haft egna, mycket uppskattade, kurser i gravidyoga på Umeå Yogaskola.

ANMÄLNINGSFORMULÄR 1:

www.umeayogaskola.se | info@umeayogaskola.se