25 MAJ & 1 JUNI: WORKSHOP AVSLAPPNING & MEDITATION

Det gemensamma fokuset för dessa två lördagseftermiddagar är att skapa avslappning och stillhet i såväl kropp som sinne, och därmed förutsättningar för att uppnå ett meditativt tillstånd. Båda workshopparna innehåller kort teori om temat för dagen, rörelser och positioner för kroppen (asana), andningstekniker (pranayama), djupavslappning (yoga/prana nidra), samt meditation.

Lördag 25 maj är temat prana – energi. För frigörande av energi och utökad vitalitet får du bland annat praktisera en kombinerad andnings- och meditationsteknik, samt djupavslappning med fokus på kroppens energiflöden.

Lördag 1 juni är temat mantra – ljudvibrationer. Att upprepa ett mantra genom chanting kan hjälpa dig att frigöra stress och spänningar, balansera nervsystemet och skapa lugn. Vi kommer bland annat chanta klassiska mantran inom Satyananda Yoga-traditionen och sjunga kirtan.

Du behöver ingen tidigare erfarenhet av yoga, mantra eller sång för att delta. Det bjuds på lätt, yogiskt fika och örtte.

DATUM:

Lördagar