14 DEC: YINYOGA MED TEMA MINDFULNESS

Yinyoga som också brukar kallas ”yoga för stela” är en mjuk yogaform där alla övningar praktiseras sittande eller liggande. Denna yogaform passar för alla och kräver inga förkunskaper, du kan utöva yinyoga vare sig du är ung eller gammal, vig eller stel och passar även gravida.

I yinyoga stannar man länge i positionerna för att bindväven ska hinna töjas ut och bli mjukare samt att djupt liggande spänningar och blockeringar ska kunna frigöras.

Workshopen är indelad i två delar. På den första delen praktiserar vi yinyoga. Övningarna varvas med mycket information om vad mindfulness är och hur du kan införliva det i din vardag och bli lite mer närvarande i nuet. Efter del ett bjuds du på te, frukt och choklad.

Del två inleds med andningsövningar, följt av en längre yoga nidra (djupavslappning) och mindfulness meditation. Efter kursen får du med dig ett informationsblad med sammanfattning om vad du lärt dig på workshopen.

DATUM & PRIS:

Lördag 16 dec
kl. 12.00-15.30
Pris: 600:-

LÄRARE:

Anna Lindberg
anna.umeayogaskola@gmail.com

ANMÄLNINGSFORMULÄR:

För mer info om hur vi behandlar dina uppgifter läs här

www.umeayogaskola.se | info@umeayogaskola.se
Järnvägsallén 20, 903 28Umeå | 070-628 26 55