8 JUNI: WORKSHOP YINYOGA STRESS & SÖMN

Yinyoga som också brukar kallas ”yoga för stela” är en mjuk yogaform där alla övningar praktiseras sittande eller liggande. Denna yogaform passar för alla och kräver inga förkunskaper, du kan utöva yinyoga vare sig du är ung eller gammal, vig eller stel och passar även gravida.

I yinyoga stannar man länge i positionerna för att bindväven ska hinna töjas ut och bli mjukare samt att djupt liggande spänningar ska kunna frigöras.

Workshopen är indelad i två delar. Under den första delen praktiserar vi yinyoga och du kommer att lära dig vilka positioner som är bra att göra innan du ska sova för att underlätta för sömnen. Övningarna varvas med teori om hur stress och sömn hör ihop samt verktyg till hur du kan minska din stress och förbättra din sömn. Efter del 1 bjuds du på te, frukt och choklad.

Del 2 inleds med andningsövningar, följt av en längre yoga nidra (djupavslappning) och meditation.

Vad tidigare deltagare sagt om Workshopen:
- Den motsvarade absolut mina förväntningar och det som var bra var att det var få deltagare, personligt bemötande, ledare som var kunnig och bra på att förmedla.

- Jag tycker att det var bra fakta, tips och övningar, det har hjälpt mig att tänka lite utanför boxen och fundera mer över vad som stressar mig och hur det stressar mig.

- Bra med enkla övningar som går att anpassa och göra hemma jag har testat barnets position över ett bolster hemma och det kändes lika skönt och avslappnande som på kursen.

- Jag hade inga förväntningar eftersom jag aldrig provat yinyoga förut men jag trivdes mycket bra med övningarna.

- Det var bra och tydliga instruktioner och bra med all teori om stress och sömn. Jag kommer att rekommendera kursen.

Lördag 8 juni
kl. 9.30-13.00