1-2 DEC: LÄKANDE HELGRETREAT: YOGA & MASSAGE

Unna dig en lyxigt läkande retreat för kropp och själ!
I denna retreat så kombineras olika yogatekniker och gong med medicinsk massagebehandling för att släppa på spänningar och lösgöra blockeringar fysiskt, mentalt och känslomässigt. Allt för att du ska få landa i dig själv, masseras och mjukna inifrån och ut, släppa taget och rensa ut det som inte gagnar dig, känna dig ”lättare” till kropp och själ – och ge utrymmet för ny energi och livskraft.

I yogasessionerna används medvetna rörelser/asanas tillsammans med andning/pranayama som skonsamt mjukgör kroppen och öppnar upp energiflödet, samt meditation och yoga nidra som harmoniserar och balanserar sinnet och möjliggör avslappning och ökat välbefinnande. Vi använder även kroppsegna vibrationer i musklerna (vilket är nervsystemets naturliga funktion för stressreglering som skapar gradvis avspänning i muskeln inifrån och ut) för att på ett enkelt och avslappnat sätt ”skaka loss” och lösgöra inlagrade spänningsmönster och blockeringar. Det ingår även ljudmeditation till klangskålar och liggande avslappning till gong, ett instrument med tusenåriga anor vars breda spektrum av ljudvibrationer når djupt ner på cellnivå i din kropp och lösgör blockeringar och spänningar. Gongavslappning främjar din återhämtning, aktiverar din självläkande kraft och balanserar hela ditt energisystem.

I den medicinska massagebehandlingen används varma stenar, medicinsk laser, koppor, lymfmassage med olika grepp tillsammans med djupandning. Sammantaget så mjukar detta upp musklerna på djupet, lyfter och löser upp stagnationer i bindväven så att lymfvätskan lättare kan passera, avgiftar och fyller på med ny energi ut i cellerna och stärker immunförsvaret. Emma har ett unikt inkännande för det som just din kropp behöver och signalerar. En mycket skön, uppmjukande och avstressande massage.

Inga förkunskaper i yoga behövs, du vägleds tryggt genom alla tekniker.
I retreaten så ingår 45 min massage, lunch (vegetarisk/vegan/glutenfri/laktosfri) och fika (te, frukt, snacks).
Begränsat antal platser, först till kvarn gäller!
Betald avgift = bekräftad plats på retreaten.

Fredag 1 december, kl.17.30-21.00, Lördag 2 december, kl.8.00-16.00

VI SOM TAR HAND OM DIG: