19 OKT: WORKSHOP RESTORATIVE/ÅTERHÄMTANDE YOGA

Återhämtande yoga brukar också kallas restorative yoga och den bygger på att vi inte kan släppa på spänningar via stretch utan att man måste släppa på spänningar via avslappning. Under den här workshopen kommer vi att använda oss av många kuddar, filtar, bolster och klossar för att kroppen verkligen ska känna sig stöttad, trygg och avslappnad.

Workshop är indelad i två delar där vi först kommer att göra övningar i restorative yoga som vävs ihop med teori om varför återhämtning är viktigt och tips på hur du kan införliva det i din vardag.

Efter del ett bjuds du på te, frukt och choklad.

Del två inleds med en lugnande andningsövning Nadi shodana följt av en längre yoga nidra (djupavslappning) och passet avslutas med Metta Bhavana meditation. Detta är en meditation där man övar sig i att acceptera och känna kärlek och vänlighet till sig själv och alla andra i sin omgivning.

Du behöver ingen tidigare erfarenhet av yoga för att delta utan restorative yoga är en mjuk yogaform som passar för alla, ung som gammal och även är mycket bra för gravida.

Vad tidigare deltagare sagt om workshopen:
- Jag hade aldrig prövat yinyoga förut men trivdes jättebra med övningarna.

- Bra disponerad kurs och gillade att du berättade om återhämtning samtidigt som vi låg i övningarna.

- Bra kurs med duktig lärare och tydliga instruktioner.

- Bra att vara en längre stund i varje position, jag är väldigt nöjd med workshopen och kommer att rekommendera den.

Lördag 19 okt
kl. 12.00-15.30